čtvrtek 15. listopadu 2012

Konecne zas nejaky ten update..

      Ahoj lidi, vim, ze to tu ted strasne zanedbavam, ale nemam jine vymluvy, nez to, ze lenost je proste silnejsi a vzdycky mrcha nejak zvitezi.
      No nic, ted jsem byla silnejsi zas jednou ja a podelim se s vami o trochu update, co se se mnou deje. Nechci ani moc rozebirat ma detska. S nima je to furt stejne.. dnes mam holku opet doma, pac ma rymicku, na HM hodila smutne ocko a pro me to znamena, ze se nikam nedostanu. Prijde mi, ze posledni dobou se to u me strida a aspon jednou tydne, zustane jedno z deti doma, pac mu neni dobre. Uz je uplne normalnim, ze kluk se aspon jednou tydne musi vyzvedavat ze skoly, kvuli zachvatu. Ja nejsem ta, kdo pro nej jezdi. HM se sbali v praci a jede ho vyzvednou. Sice to ma z Philly skoro hodinku, ale rodice jsou ted jedini, u koho ma kluk trochu respektu. Vetsinou pak HM uz zustane doma, ale i tak misto 3:15pm, co bych mela normalne zacinat odpoledne, tak je kluk kolem 1pm doma a ja se ho snazim nejak zabavit, kdy bez tak nechce nic spolecne delat a vsechno krome hrani elektronickych her je pro nej nuda. Moje treti dite (anorekticka) .. ta porad toho moc nesni. Jedine co je noveho, HM ted skoro kazdy vecer pro ni vyvari nejake home made jidlo a jedi spolecne, takze aspon vime, ze neco za ten den sni. Nekdy uvari neco, co chutna i mladsi holce, tak jsem usetrena vyvaret pro ni a hadam se akorad s klukem, ktery posledni dobou nechce jist nic normalniho a i na veceri si naporouci hnusy..co jsou spis snacky nez poradne jidlo a tak jak ja nebo host rodice s nim neustale bojujeme, at sni neco poradneho. PS: vetsinou bez uspechu. Dokonce v sobotu na nej  host rodice zkusili, ze mu uvarili neco, co bylo slozene jen z toho, co ma rad, jen to jeste nemel nikdy pred tim pripravene takhle dohromady. Rodice mi i rikali, at se neleknu, az bude vyvadet, protoze chteji, aby to snedl za kazdou cenu a nedaji mu nic jineho. Po asi dvou hodinach hadek, kdy brecel, ze je hladovy, ze tohle jist nebude, protoze mu z toho bude spatne stejne podlehli a dali mu misku cerealii, aby uz byl klid.
    Vic nez o detech jsem chtela dat vedet, jak to vypada se mnou, pac se mi uz jisto jiste blizi konec. Uz je tomu skoro mesic, co jsem si domu poslala varku dvou baliku pres polskou spolecnost. Snazila jsem tam nahazet skoro vse, co slo a nechala jsem si tu opravdu jen ty veci o ktere bych nechtela prijit, neco tepleho, pac zima uz opravu klepe na dvere a denni teploty se nekdy nevypslahi moc vysoko a ty, ktere pred mym odjezdem skonci v poplenici. Porad si tak nejak rikam, ze bych se mohla sbalit do jednoho kufru, az budu odjizdet, ale vanocni darky tomu moc nepomuhou, takze opravdu nevim. Ted si jeste na jeden kufr fandim. Kazdopadne domu se poslalo skoro 70ponds obleceni, knizek, suvenyru atd. Snad se toho v CR co nejdriv dockaji.
     Dalsi dulezity update je asi ten, ze uz mam termin odletu domu. Je to 12/19/12 (19.12.12) a bude to bez jedineho dne myslim, presne ukonceny 16. mesic, co tu pobudu. Trochu jsem mela strach, ze se bude agentura kroutit se zaplacenim letenky, protoze o nejake dva mesice jsem si zkratila oficialni pobyt. Ja jsem si ale sesmolila trochu lzivy dopis, proc musim Staty opustit, za ktery me i HM pochvalila, s host rodinou bylo uz od doby, co jsem se rozhodla prodlouzit dohodnute, ze Vanoce oslavim doma, takze to bylo i za podpory jich. Nakonec musim rict, ze agentura nedelala zadny problem a normalne mi letenku "zaplatila". S tim ze by ji "zaplatila" uplne souhlasit nemohu, protoze si navymysleli nejake poplatky, (ktere plati u APIA kazda au-pair). Poplatky se vztahuji na letiste, z ktereho odletam (Philadelphia US 142)  a na letiste kam mirim (Praha US 100).  Takze asi tak.... pri cene jednosmerne letenky, ktera stoji kolem US 500, jsem jim skoro polovinu stejne zaplatila. APIA (Au-pair in America) si tedy z nas au-pair dela prdelky, kdyz tvrdi, ze nam zaplati letenku domu. Jedine, holciny z okoli NYC maji zadarmo odletovy poplatek, pac JFK a Newark letiste se nic neplati. Prilet do Prahy bude pro kazdeho US 100 tak nebo tak a toho se zadna z nas nevyhne. Nebo holky, ktere se vsim vsudy (studium atd.) dokonci dva roky pobytu snad jsou tehlech poplatku usetreny.
      Jeste tak trochu rada pro holky, ktere se prave chystaji pres APIA .. pokud si od nich nechate jen nejake to zakladni pojisteni, ktere je zadarmo a je na dvanact mesicu.  Tak pokud planujete zustat i 13. mesic a trochu USA procestovat, tak vam agentura "mile" zdeli, ze jim musite jeste uhradit, bylo to myslim kolem US 150 +/- pojisteni na 13. mesic. Takze s tim tak nejak pocitat. Nebo si pak od nekoho v CR nechat vyridit nejake jine cestovni pojisteni, ale bez dukazu, ze jste nekde pojisteny vam nezaridi letenku domu.
    Abychom si v tom udelali jasno.. mam pred sebou uz ani ne tri tydny au-pairstvi. Ja osobne se uz nemohu dockat, az se titulu au-pair zbavim. Nemohu si pomoci, ale pro me je to jedna z nejnudnejsich praci, co clovek muze delat. Neustale se neceho doprosovat deti, kterym jste stejne u zadnice uz opravdu neni pro me. Nazyvam to tak trochu...konec zivota na voditku, ve smyslu, ze tu skacete, jak rodina  piska. Konec zivota, kdy nemam soukromi..kdy si budu moci domu dovest kohokoli, panske navstevy nebudou nadale tabu, mohu si pustit v jednu rano muziku na plne koule a bude to kazdemu jedno.. zaslouzile au-pair si asi dost dobre umi presdstavit o cem ted prave mluvim.
     Jak rikam, ze mam pred sebou necele tri tydny au_pairstvi, tak to znamena, ze od 6. prosince trochu zasej pocestuji. Na internetu jsme se nasly s Luckou, ktera konci svuj rok a tak jsme se spojily a budeme cestovat spolu. Mame nejakych 10dni na Zapade, kde si prohlidneme LA, SF, Las Vegas a od tamtud podnikneme nejake tripy do Grand Canyon, Death Vally a jeste je par veci, ktere chceme navstivit. Proto se chci zeptat vas, co jste si uz pojcovali auto.. vsude skoro pisi, ze vyzaduji creditni kartu, ale ja jako au-pair mam jen debitku.. nevite, jak to chodi? Jsou pujcovny, ktere vam pujci auto jen na debitku?
    Doufam, ze se mate vsichni dobre a ze jste moji neaktivitou ne me nezanevreli :). Snad se mi co nejdriv podari sesmolit neco dalsiho.

Zdravim
Miska X X X

15 komentářů:

  1. Ty poplatky nezní nic moc... Chtěla bych na rok třeba do Francie jako au-pair... ale vydělat si tím, peníze vážně na něco takového nemám, tak jsem zvědavá jestli to vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Delat au-pair po Evrope je pohoda. Agentura je vesmes zbytecna a da se najit na ruznych strankach, jako "au-pair world" rodiny zadarmo. Ty si tedy musis zaplatit jen pojisteni a letenku. Na druhou stranu si nemyslim, ze au-pair je job, kde by se tim clovek nejak vydelal. Na Evrope je ale dobre, ze si muzes najit legalne extra jobs a tim si pak clovek uz docela videla. Nehlede, kdyz se clovek dostane do problemu, tak letenky nejsou tak drahe a muzes byt za dve hodiny doma :).

      Vymazat
  2. tyjo, ty APIA si fakt dělaj, co chtěj. Tak si teda užij poslední 3 týdny, chápuu, jak se cítíš ;) teda aspoň částečně, ohledně toho, že budeš pak mít svůj život :) a třeba se tu v čr třeba i potkáme, než zas já odjedu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no, na orientation ti tvrdi, ze jedine naklady na tvuj zivot v USA budou, koupit si sampon na vlasy, ale pak postupne ti zacnou chodit dopisy a musis si zaplatit tohle a tohle a ono kdyz se to pak propocita, tak do nich musim jeste vrazit docela dost. (nehlede bych v dubnu 2013 mela platit dane, ktery budou kolem 600US, coz ale stejne nebudu mit.
      Jinak nejsme v CR od sebe tak daleko, tak az nekdy budes mit cestu domu, tak se na necem muzeme domluvit :).

      Vymazat
    2. Platit daně? Jaké daně? :-O

      Vymazat
    3. Jako au-pair musis platit dane. To je taky prekvapko, ktere ti prozradi az na orientation. Za lonsky rok jsem platila jen 11US, pac se pocital jen rok 2011 (srpen-prosine) a nevidela jsem si za tu dobu moc, ale za rok 2012 (bych mela platit v podstate (leden - listopad a to uz je pak castka kolem 600US) :(

      Vymazat
  3. Ty jo, tak to ti to uteklo a ty tři týdnu utečou ještě rychlejš. Škoda, zase o jede blog méně:-/
    Jinak mají za tebe náhradu? Nebo si ,,pořídí" někoho special kvůli klukovi?

    Měj se hezky a užívej poslední týdny.

    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemaji nahradu..HM se rozhodla prave kvuli detem odejit do ranneho duchodu (bude ji letos 56, ale rozhodne na to nevypada..ja to nevedet, tak ji typiji na 45). Zkusi si najit praci z domu a jestli se to pod jejim vedenim zlepsi, tak by treba za rok, dva zase do prace nastoupila.
      Oni ji rusi pracovni post (respektive presouvaji do DC), kde ona denne nechce dojizdet, takze to vyresila takto.

      Vymazat
    2. Jak tak počítám, to musela mít ty dvě mladší děti ve věku hodně k padesátce... A i tu první dost po čtyřicítce, ne?

      Vymazat
    3. jj .. pocitas dobre.. prvni dite mela ve 42 a dvojcata ve 46. Tak nejak si myslime(ja a kamaradi), za to muze byt duvod, ze jsou hlavne ty dvojcata tak "specialni".

      Vymazat
  4. Hele, taky by mě zajímalo, jestli už mají náhradu. A docela tu au-pair, která přijde (nebo všechny, které tam přijdou dál) lituju, protože si říkám, že kluk čím bude starší tím bude agresivnější. A malému se nějak ubráníš, respektive moc toho nerozbije, když se zamkneš. Ale větší klidně dveře prorazí... B

    OdpovědětVymazat
  5. Míši, já si půjčovala v LA auto a nemusea jsem mít creditku, stačila mi debitka, ale musíš tam mít minimálně 300 dolarů v záloze, jinak ti platba neprojde.....jinak byla jsem přes AVIS,,,,je tam šíleně moc společností, ale je fakt nejlepší si zavolat a zeptat se, počítej s tím že v Americe nikdo nic neví, takže se ani nic dovědět nemusíš, ale fakt AVIS v centru LA mě teda vůbec nezklamal a cenově taky dost slušný...jinak mám slušnej typ jak se dostat k nápisu Hollywood, sice to uvidíš zezadu alebudeš přímo u toho plotu :-D kamarádka bývalá aupairka totiž bydlí přímo tam a s mamčou nás tam vzala....jinak Z LA jsem byla šíleně zklamaná, je to město feťáků a vysokých budov....San Diego, Pasadena, La Cholla nejkrásnější místa...v La Cholle si přímo zaplaveš s lachtanama v krásném čirém zálivu a zadarmo :-) když budeš chtít nějaké tipy dej vědět...ale jinak Californii si určitě zamiluješ,lidi jsou tam strašně hodní...takže kulturní šok :-) Anonymní Móňa z Philly :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj! Neznáme se, ale ja také pracuju jako AuPair v USA a za dva mesice mi to tu konci. Taky už toho mám dost, děti sice nejsou tak hrozny, ale přece jen americky děti jsou tak trosku spratci, co si budeme povídat.

    Potřebuju od tebe hrozne moc poradit- jak ze jsi si poslala domu ty věci?? To by se mi strašně moc hodilo!! Kolik te to stalo? Přece jenom tady nechci všechno odnést do armády spásy, ale zase nechci utratit všechny peníze za dopravu... Jinak, taky pisu blog pusavusa.blogspot.com - kdyby te zajímalo :). Užij si cestování a šťastnou cestu domu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHojky, promin, ze jsem neodpovedela driv, ale za posledni tri tydne jsem se skoro vubec nedostala k pocitaci .. cestovala jsem po Zapade a pak uz jsem mela jen dva dny na sbaleni a nasedala na letadlo smer CR.
      Kazdopadne k tve otazce:
      Ja mela ve Philadephii polskou spolecnost (vim, ze jich jich je tam i vic) a poslala jsem to pres to. Ja posilala dva baliky (kazdy cca 35lbs). Platila jsem kolem US100. Pocitalo se cca 1.25US za libru vahy + 10US za kazdy balik. Baliky uz mam doma a slo mi to nejakych 8tydnu.
      Fungovalo to na principu, ze se tam baliky dovezly, oni si je zvazili, vyplnilo nekolik info, zaplatilo a uz si to prebrali.
      Jeste ale vim, ze jedna kamoska, myslim z NJ mi rikala, za ta si nasla nejakou slovenskou firmu a ty si pro balik i prijeli a vyzvedli si to primo z adresy, kde byslis. ALe vic o tom uz nevim.
      Mej se.. urco se neco vyplati poslat, pac ja i tak mela naknec dva kufry domu a platila tedy za extra kufr. Ja bych se nikdy nedokazala sbalit bez poslani si to domu.
      Uzivej posledni chvile v USA.
      Zdravi Miska

      Vymazat